26 Kasım 2014 Çarşamba

Haber bülteni kalkmış, seyircinin umurunda mı?

Milliyet yazarı Ali Eyüboğlu, Şeref Meselesi'nin ilk bölümü için ana haberi yayından kaldıran Kanal D'nin yayın politikasını analiz etti. Haberin kaldırılmasından daha vahim olan seyircinin haberin yokluğuna aldırış etmemesi..

İŞTE EYÜBOĞLU'NUN YAZISI

‘ŞEREF MESELESİ’ BU, BOŞ VER ANA HABERİ

Acun Ilıcalı’nın TV8’i aldıktan sonra ilk icraatı neydi?

Haberleri kaldırmak...

Patronajla birlikte TV8’deki bu radikal değişim çok tartışılmıştı.

Çünkü TV8, “haber kanalı” olarak doğmuştu.

Kanal D, pazar akşamı ana haber bültenini yayınlamadı.

Yönetim, yeni dizi “Şeref Meselesi”nin yarışa daha yüksek bir reytingle başlaması için “ana haber”in yerine “Ben Bilmem Eşim Bilir”i koydu.

Kanal D’nin “doz aşımıtanıtımına rağmen bu dizinin işinin niye zor olduğunu yazmıştım.

Yanılmamışım...

“Şeref Meselesi”, 3.60 reytingle “Total”de 11’inci, 5.46 reytingle AB’de 3’üncü oldu.

İlk bölüm reytinginin başarı ya da başarısızlığının “tanıtım”a, sonraki haftalardakinin ise yapıma fatura edildiğinin altını çizip, asıl konuya dönmek gerekirse:

Seyirci, ana haber bültenini yayınlamadı diye cezalandırdı mı Kanal D’yi?

Aksine, üç saat süren “Ben Bilmem Eşim Bilir”, 4.67 reytingle “Total”de 4’üncü oldu.

Kanal D, pazar akşamı “ana haber”i yayınlasaydı ekran karşısındakiler bir saat boyunca, ilk kez duyacakları haberleri mi izleyecekti?

Sanmıyorum. Çünkü eğlence kanallarının “ana haber”de ekrana getirdiği haberlerin çoğu zaten gün içinde “eski”yen konular.

Her kanalda birkaç özel iş oluyor, onlar da çarşı - pazar veya sağlık magazini...

Bu yüzdendir ki seyirci, ana haberi yayınlamadı diye topa tutmadı Kanal D’yi.

Demek ki bir “boşluk”, bir “yokluk” hissetmedi seyirci.

Kanal yönetiminin, bir dizi için ana haber bültenini feda etmesinden daha düşündürücü olan şey budur aslında...

Çünkü çoktan tarih oldu “gündem” oluşturan o “ana haber” bültenleri...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder