Türkiye 'de televizyonda son yıllarda hiçbir program 'Bu Tarz Benim' kadar bu kadar kısa sürede bu denli büyük bir ilgi görmedi. Yarışmanın finali de zaten büyük olay oldu. Canlı yayın skandalından jürinin finale katılmamasına, yapımcı ile kanalın birbirine yönelik ağır suçlamalarına kadar her şeyiyle tartışma yarattı.
Peki ne oldu da bu denli başarılı olmuş bir yarışma programı böylesine bir finalle noktalandı? Bu reyting ve ilgi canavarının yaratıcıları ile kanal bu denli sert açıklamalarla birbirini girdi?
Radikal'in televizyon kulislerinden edindiği bilgiler, 'Bu Tarz Benim'in arkasında kıyasıya bir 'transfer' kapışmasının yaşandığını ortaya koydu.
Öncelikle programın başarısının ardında yatan mali tabloyu dışarı sızan bilgiler rehberliğinde bir özetleyelim...
PROGRAMIN MALİYETİ NE KADAR?
Programın 'büyük ödülü' 100 bin TL. Yani diğer yarışmalarla kıyaslanamayacak denli 'küçük' bir meblağ. Her hafta her bir yarışmacıya 1500 TL kıyafet parası verildiği belirtiliyor. Üstelik bu maliyet, 20 binlerden başlayıp her geçen hafta eleme olduğundan giderek azaldı. Üstüne bir de sponsorlar devreye girince maliyet daha da düştü. Jüriye ne kadar ödendiği ise elbette bilinmiyor.
Tüm bunlar alt alta toplandığında gerçekten maliyet olarak şu anda bu reytingi alan pek çok dizi ve yarışmadan oldukça düşük düzeylerde. Getirisi ise hayli yüksek.
İşte bu ekonomik tablo birçok kanalın da gerçekten imrendiği bir durum. Ve yarışın kızıştığı şu ortamda deyim yerindeyse bir 'televizyon kurdu' olan Acun, hızlı davranıp daha yarışma bitmeden devreye girdi. TV 8'i aldıktan sonra bazı dizileri ve programları transfer eden Acun Ilıcalı, Bu Tarz Benim'e finale bir hafta kala adeta 'çengel' attı.
İpler de işte bu noktada koptu.
SHOW TV NE KADAR VERDİ, ACUN NE TEKLİF ETTİ?
Radikal'in televizyon camiası kulislerinden edindiği bilgilere göre, Acun Ilıcalı yarışmayı alabilmek için gerçekten ciddi miktarda bir parayı gözden çıkarmış durumda. İddialara göre, Show TV, Bu Tarz Benim'i yapan şirkete haftalık 290 bin TL ödedi. Yarışma 13 hafta sürdü. Yani kanal şu ana kadar 3 milyon 770 bin liralık bir ödeme yapmış oldu.
Acun Ilıcalı'nın ise, yapımcı şirkete haftalık 750 bin lira önerdiği ileri sürülüyor. Ve kanalla yarışma arasındaki ipleri kopartan da aradaki bu 3 katına yakın fark. Eğer konuşulan bu miktar doğruysa Acun Ilıcalı, yarışma için 13 haftada 9 milyon 750 bin lira ödeme yapmak zorunda.
ACUN BATAR MI ÇIKAR MI?
Şimdi gelelim bu maliyetle yarışmanın ne derece sürdürülüp sürdürülmeyeceğine. Sektörün içinden yapımcılar bu maliyetle kazanç sağlamanın imkansız olduğu görüşünde. Reklam pastasının büyük kısmını alan dizilerin maliyetlerinin dahi bir kaç istisna dışında bu düzeylere çıkmadığı bir ortamda yarışma programının reklam pastasından ne kadar pay alacağı şüpheli.
Sonuçta iş Acun'un marifetine kalıyor... Radikal
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder